فیلم | وفاداری تا شهادت؛ منطق یاران مخلص سیدالشهداء
کد خبر: 3922723
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
شرحی از بی‌نهایت/ 2

فیلم | وفاداری تا شهادت؛ منطق یاران مخلص سیدالشهداء

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه تصریح کرد: منطق اصحاب سیدالشهداء(ع) وفاداری به عهد و پیمان با امام حسین(ع) بود تا جایی که با نثار جان خود این وفاداری را نشان دادند؛ این ویژگی باید برای مؤمنان درسی باشد تا نسبت به حسین زمان خود وفادار باشند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه در بخش دوم سلسله درس‌گفتارهای «شرحی از بی‌نهایت» گفت: یکی از شاخصه‌های اصحاب سیدالشهداء(ع) وفاداری به عهد و پیمانی است که با سیدالشهداء داشتند. برخی مؤمنین با خداوند متعال از روی صدق و صداقت عهد و پیمان بسته و بر سر عهد خود هستند؛ برخی شهید شدند و برخی منتظر شهادت هستند و اصحاب امام حسین(ع) مصداق اتم آن هستند که با امام عصر خود عهد و پیمان بستند تا به مقام رفیع شهادت برسند.
امام حسین(ع) در شب عاشورا خطبه‌ای دارند که طی آن تأکید می‌کنند «دشمن به دنبال من است. از تاریکی شب استفاه کنید و بروید». اما اصحاب پاسخ‌های زیبایی دادند، زهیر بن قین می‌گوید «با تو بودن را با کل دنیا عوض نمی‌کنم». یا سعید بن عبدالله حنفی در ظهر عاشورا هنگامی که سیدالشهداء نماز می‌خواند خود را سپر امام قرار داد و هر تیری که به سمت امام حسین(ع) آمد خود را مقابل امام قرار داد و در پایان نماز بر زمین افتاد. گفت‌وگوی زیبایی در این میان رخ داد، سعید بن عبدالله خطاب به امام می‌گوید «آیا من به عهد و پیمانی که بسته بودم وفا کردم؟» تمام هم و غم یاران، وفاداری‌شان به فرزند رسول خدا است. در آن لحظات آخر دغدغه خود را مطرح می‌کند و امام در پاسخ می‌فرمایند: «بله وفاداری خود را نشان دادی و پاداش این است که در بهشت قرار خواهی گرفت».
منطق اصحاب وفاداری به عهد و پیمان بود تا با نثار جان خود این وفاداری را نشان دادند.
ان‌شاءلله این وفاداری درسی باشد تا نسبت به حسین زمان خود وفاداری خود را نشان دهیم.
 
انتهای پیام
captcha